مقالات عمومی

چگونه بفهمیم اختلال نعوظ داریم؟

چگونه بفهمیم اختلال نعوظ داریم؟

[vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]اختلال نعوظ می‌تواند دو تا از ترسناک‌ترین کلماتی باشد که یک مرد بالغ می‌تواند بشنود. فرهنگ ما به قدری هویت، احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس ما را به عملکرد جنسی و مردانگی گره می‌زند که حتی کوچکترین “شب خاموش” می‌تواند ما را وحشت زده کند. در این مقاله قرار است به این سول پاسخ دهیم که چگونه بفهمیم اختلال نعوظ داریم؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باش.

داشتن یک شب خاموش (شبی که آلت تناسلی شما برانگیخته نشود) لزوماً به این معنی نیست که شما دچار اختلال نعوظ هستید و هیچ کس نباید به دلیل عدم موفقیت گاه به گاه در رسیدن به نعوظ کامل، خود را سرزنش کند و از این واقعه بترسد. با این وجود این مشکل به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود، به خصوص اگر بیش از  یک بار اتفاق بیفتد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

چه چیزی باعث اختلال نعوظ می‌شود؟

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است سبب اختلال نعوظ شود. عواملی از جمله:

  •  رژیم غذایی نامناسب 
  • چاقی
  •  استرس و اضطراب 
  • مصرف داروهای ضد افسردگی 
  • مصرف داروهای غیرمجاز
  • انتخاب سبک زندگی ناسالم 
  •  عدم تعادل هورمونی 

از آنجایی که این بیماری علل مشترک زیادی دارد، یک بیماری نسبتاً رایج به شمار می‌رود. تخمین زده می‌شود این بیماری ۵۲ درصد از مردان بین ۴۰ تا ۷۰ سال را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار دهد. 

مؤسسه ملی سلامت (NIH) اختلال نعوظ را کاملاً واضح تعریف می‌کند: “شرایطی که در آن شما نمی‌توانید نعوظ را به اندازه کافی برای برقراری رابطه جنسی رضایت بخش حفظ کنید.”

واقعیت این است که علائم ED می‌تواند طیف گسترده‌ای از شدت داشته باشد و می‌تواند ظریف‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.

در برخی موارد، حتی در صورت داشتن نعوظ، ممکن است همچنان ED داشته باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

علائم اختلال نعوظ:

از آنجایی که ED یک بیماری اورولوژیک است، یکی از بهترین منابع تحقیقاتی در این باره، موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی است.

این موسسه فهرست کاملی از علائم اختلال عملکرد را به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند نشان دهنده اختلال نعوظ باشد.

اختلال نعوظ می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

مشکل در نعوظ:

برخلاف تصور رایج، اختلال نعوظ به این معنا نیست که هرگز نتوانید آلت تناسلی خود را برانگیخته کنید. در واقع، اختلال در دستیابی به نعوظ (برانگیخته شدن آلت تناسلی) گاهی اما نه هر بار، یکی از آشکارترین علائم است.

در داخل آلت تناسلی، دو حفره بلند وجود دارد که به آن corpora cavernosa  (اجسام غاری) می‌گویند. اجسام غاری حاوی رگ‌های خونی و بافت‌ها و همچنین یک شریان اصلی است.

هنگامی که شما تحریک می‌شوید، مغز شما رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و به خون اجازه می‌دهد به داخل رگ‌ها جریان یابد. خون در اجسام غاری به دام می‌افتد و آلت تناسلی شما را در حالت برانگیخته نگه می‌دارد.

طبیعی است که اگر جریان خون به اندازه کافی نباشد یا داخل آن بسته نباشد، باعث اختلال نعوظ می‌شود.

مشکل در حفظ نعوظ:

توانایی رساندن آلت تناسلی به حالت برانگیخته حس بسیار خوبی است، اما حفظ آن در حین مقاربت اگر مهم‌تر نباشد، به همان اندازه مهم است، درسته؟ به همین دلیل حفظ نعوظ نیز شاخصی از سلامت نعوظ است. چه فوراً آن را از دست بدهید، چه بیاید و برود، احتمالاً نشانه‌ای است که با ED دست و پنجه نرم می‌کنید.

 

عدم توانایی در حفظ نعوظ تا ارگاسم:

علائم فیزیولوژیکی و روانی می‌توانند به‌طور مشابه یا متفاوت ظاهر شوند، اما یکی از علائمی که نشان دهنده مشکلات روانی و عاطفی است ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، قبل از از دست دادن نعوظ است.

خواه استرس را مقصر بدانید یا ذهن سرگردان، این اتفاق نشانه‌ای از این موضوع می‌باشد که شما با اضطراب عملکرد، استرس یا ترس از شکست جنسی دست و پنجه نرم می‌کنید.

 

بی‌میل شدن نسبت به فعالیت جنسی:

مشکلات قبلی مربوط به اختلال نعوظ، ترس از شکست و عزت نفس پایین، همه آنها می‌توانند باعث اجتناب یا از دست دادن علاقه شما به فعالیت جنسی شوند.

بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ علاقه و انگیزه خود را برای انجام فعالیت‌های جنسی تا حدی از دست می‌دهند که خود این امر می‌تواند باعث آسیب بیشتر به اعتماد به نفس و روابط بین زوجین شود.[/vc_column_text][vc_column_text]

اضطراب عملکرد جنسی و اختلال نعوظ (ED)

در حال حاضر، تحقیقات زیادی در مورد اثرات فیزیکی اضطراب عملکرد وجود ندارد. با این حال، یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که اضطراب عملکرد یکی از عواملی است که بیشترین ارتباط را با اختلال عملکرد جنسی در مردان و زنان دارد.

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۲۰ همچنین نشان داد که اضطراب عملکرد جنسی “شایع‌ترین اختلالات عملکرد جنسی را ایجاد یا حفظ می‌کند.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله اضطراب عملکرد جنسی و ED مراجعه کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

بعدش چی؟

مشکلات ممکن است هر از گاهی اتفاق بیفتد، به ویژه زمانی که درگیر مصرف دارو و یا مشروبات الکلی باشید. بنابراین اگر هر از گاهی درگیر اختلال نعوظ می‌شوید و یا اختلال نعوظ شما وابسته به مصرف داروها و مشروبات الکلی است، ممکن است شما ED نداشته باشید.

اما شما همچنان باید هوشیار باشید. چرا؟

اختلال نعوظ می‌تواند جز عوارض جانبی بیماری‌های دیگری از جمله بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا دیابت باشد.

خوشبختانه درمان‌های زیادی برای این بیماری وجود دارد، از جمله رژیم غذایی و ورزش، داروها و مصرف دمنوش‌ها و گیاهان دارویی از جمله جینسینگ. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی مصرف جینسینگ برای درمان اختلال نعوظ به مقاله طریقه مصرف جینسینگ برای اختلال نعوظ مراجعه کنید. 

اضطراب عملکرد می‌تواند باعث ED شود و درمان‌ها و رویکردهای روانشناختی مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. اینجا بیشتر بیاموزید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهی در مورد “چگونه بفهمیم اختلال نعوظ داریم؟

  1. امیر گفت:

    سلام من ۲۸سال سن دارم و میخواهم افزایش قطر الت داشته باشم ایا استفاده از جنسینگ و آل آرژانتین میتونه کمک کنه ممنونم اگ پاسخ بدین

    1. mehdisabetahd گفت:

      سلام امیر جان، هیچ درمان قطعی برای بزرگ شدن قطر آلت تناسلی وجود ندارد. با این وجود مصرف جینسینگ، ال آرژنین و … می‌تواند موثر باشد

  2. مهران اسلامی گفت:

    من ۳۴ سال دارم . تا یک سال قبل وارد هیچ رابطه ای نشده بودم . تا این که سال گذشته چند بار وارد رابطه شدم . چند باری به سختی تونستم کاری کنم . اما بیشتر نتونستم کاری کنم . التم زود میخوابه . اندازه التم هم نهایت ۱۱ تا ۱۲ برسه . دچار بی میلی جنسی هم هستم .چکار باید بکنم . ممنون

    1. mehdisabetahd گفت:

      سلام مهران جان، ما باید بیشتر در این مورد باهم صحبت کنیم تا بتونیم مشکلات شما رو ریشه یابی کنیم. شماره تماس خودتون به همراه مشکلاتی که ذکر کردید برای ایمیل ما : info@shamsglobal.com ارسال کنید تا باهاتون تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *