مقالات عمومی

کدام درمان‌ های خانگی برای درمان زود انزالی موثرتر است؟

درمان‌ های خانگی زودانزالی

[vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text] شمایی که داری این مقاله رو می‌خونی ممکنه جز اون دسته از مردانی باشید که از انزال زود رس رنج می‌برید و از لذت نبردن در حین رابطه جنسی خسته شدید. نگران نباش چرا که تو تنها نیستی. انزال زودرس (زود انزالی) یک مشکل جنسی رایج برای مردان است. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً از هر سه مرد بالغ، یک نفر در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر این مشکل قرار می‌گیرد. 

زود انزالی تحت تاثیر عوامل مختلفی می‌تواند اتفاق بیفتد. دلایلی از جمله اضطراب در مورد انزال زود هنگام در طول رابطه جنسی گرفته تا مسائل فیزیکی مانند حساسیت آلت تناسلی، نوسانات هورمونی یا التهاب که بر مجرای ادرار یا پروستات شما تاثیر می‌گذارد. 

خبر خوب این است که راهکارهای مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد که ما در این مطلب به این راهکارها اشاره می‌کنیم.

راهکارهایی همچون

  • استفاده از داروهایی مانند پاروکستین (ماده فعال در Paxil®) و سرترالین (Zoloft®)
  • درمان‌های موضعی مانند اسپری تاخیری مردانه مبتنی بر لیدوکائین
  • استفاده از دمنوش‌های گیاهی ( دمنوش جینسینگ)
  • انجام تمارین فیزیکی

آمار زودانزالی در آقایان

نحوه فعالیت برخی از این درمان‌ها، مانند پاروکستین و سرترالین، تغییر رفتار مغز در طول فعالیت جنسی است.

برخی دیگر، مانند اسپری‌ها، کرم‌ها و کاندوم‌های مبتنی بر لیدوکائین، با کاهش سطح حساسیت آلت تناسلی‌تان کار می‌کنند و از رسیدن سریع به ارگاسم جلوگیری می‌کند.

اما در مورد درمان‌های خانگی برای مقابله موفق با انزال زودرس چطور؟ ما اغلب در مورد تمرینات کف لگن، خودارضایی قبل از رابطه جنسی و برخی مکمل‌ها و نوشیدنی‌های گیاهی شنیده‌ایم اما آیا این گزینه‌ها واقعا موثر هستند؟

در زیر، ما داروهای‌ و درمان‌های خانگی را که برای درمان انزال زودرس و افزایش استقامت استفاده می‌شوند، فهرست کرده‌ایم.

برای هر درمان، ما شواهد و مستندات علمی را بصورت کامل و وسواس گونه بررسی کرده‌ایم تا بفهمیم آیا این روش‌ها ارزش تلاش برای کاهش سرعت انزال، بهبود عملکرد جنسی و کمک به داشتن رابطه جنسی رضایت‌بخش‌تر و لذت‌بخش با شریک زندگی‌تان را دارد یا خیر.

بیشتر بخون: اضطراب عملکرد جنسی چیه و چه ارتباطی با اختلال نعوظ (ED) داره؟

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

درمان‌ های خانگی برای انزال زودرس: قرص‌ها و مکمل‌ها

قرص‌ها و مکمل‌های زیادی برای درمان زودانزالی وجود دارد. 

برخی از راهکارهای درمانی زود انزالی

 

سوال اینجاست که چه تعداد از این موارد مزایای واقعی را در مورد افزایش استقامت جنسی و جلوگیری از PE ارائه می‌دهند؟ در حال حاضر، تحقیقات هنوز موفق به یافتن یک داروی گیاهی خاص نشده‌اند که ۱۰۰ درصد بتواند از انزال زودرس جلوگیری کند.

مکمل روی: 

یکی از مکمل‌هایی که اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای انزال زودرس توصیه می‌‎شود، روی است. روی مزایای زیادی برای سلامتی مردان دارد. یکی از خواص روی در مردان، تحریک تولید تستوسترون است. 

در واقع، در مطالعه‌ای که در مجله Nutrition منتشر شد، محققان افزایش سطح تستوسترون سرم را هنگامی که مردان از مکمل روی استفاده می‌کردند مشاهده کردند.

با این حال، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل روی استقامت جنسی را افزایش می‌دهد یا از انزال زودرس جلوگیری می‌کند وجود ندارد.

آیا این بدان معناست که مکمل روی مفید نیست؟ البته که نه. روی یکی از موثرترین و مهم ترین مواد معدنی برای مردان و زنان است و فواید بالقوه زیادی برای شما دارد.

با این حال، علیرغم مزایای ثابت شده روی، هنوز هیچ تحقیق معتبر و باکیفیتی وجود ندارد که نشان دهد روی انزال را در مردان مبتلا به PE به تاخیر می‌اندازد. 

منیزم و نقش آن در درمان PE:

ماده معدنی دیگری که با انزال زودرس مرتبط است، منیزیم است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود منیزیم ممکن است بر سلامت جنسی شما تأثیر بگذارد و احتمالاً به درمان انزال زودرس کمک کند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۱، محققان محتوای منیزیم در اسپرم مردان عادی و سالم را با اسپرم مردان مبتلا به انزال زودرس مقایسه کردند.

محققان دریافتند که مردان مبتلا به انزال زودرس نسبت به همسالان خود سطح منیزیم کمتری در اسپرم خود داشتند که نشان می‌دهد سطح منیزیم ممکن است بر برخی از جنبه‌های عملکرد جنسی مردان تاثیر بگذارد. 

در این مطالعه، محققان این نظریه را مطرح کردند که سطوح پایین منیزیم می‌تواند باعث انقباض عروق (باریک شدن رگ‌های خونی، کاهش جریان خون) و کاهش سطح اکسید نیتریک در آلت تناسلی شود که ممکن است سبب کاهش عملکرد جنسی شود.

علاوه بر موارد بالا، محققان همچنین حدس می‌زنند که منیزیم ممکن است در انتقال صحیح مایع منی در سیستم تولید مثل نقش دارد.

منیزیم در چه غذاهایی وجود دارد؟ خوردن غذاهای حاوی منیزیم به درمان زود انزالی کمک می‌کند؟ غذاهای غنی از منیزیم مانند سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، حبوبات، آجیل و دانه‌ها، جینسینگ و برخی از انواع ماهی (مانند سالمون) حاوی منیزیم هستند. مصرف این غذاها ممکن است فواید خاصی برای سلامت و عملکرد جنسی شما داشته باشند.

 

بیشتر بخون: جینسینگ و نقش آن در تقویت اسپرم

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top” title=”منابع” use_custom_heading=”” style=”default” color=”default” size=”md” open=”false” custom_font_container=”tag:h2|text_align:left” custom_use_theme_fonts=”” custom_google_fonts=”font_family:Abril%20Fatface%3Aregular|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal” custom_css_animation=”” custom_el_id=”” custom_el_class=””][vc_column][vc_toggle title=”مواد معدنی موجود در جینسینگ چیست؟”]مواد معدنی اصلی موجود در جینسینگ عبارتند از

  •  N سدیم
  •  K پتاسیم
  •  P فسفر
  •  Ca کلسیم
  •  Mg منیزیم

[/vc_toggle][vc_toggle title=”مواد معدنی فرعی موجود در جینسینگ”]

  • آهن Fe
  •  منگنز
  • روی
  •  مس
  • نیکل

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

استفاده از تکنیک‌های فیزیکی جهت پیشگیری از انزال زودرس:

در حالی که علم هنوز مواد غذایی و مکمل‌های خاصی را شناسایی نکرده است که بتواند شدت انزال زودرس را کاهش دهد، تحقیقات نشان داده است که انجام برخی  تکنیک‌ها می‌تواند استقامت و عملکرد جنسی شما را افزایش دهند. 

با انجام این تمارین، عضلات کف لگن شما تقویت می‌شود. این تکنیک‌های ساده را همچنین می‌توانید در حین رابطه جنسی برای کاهش حس و تاخیر در انزال انجام دهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][vc_single_image image=”13900″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

تمرینات کف لگن:

تمرینات کف لگن یا تمرینات کگل، تمرینات ساده‌ای هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید تا ماهیچه‌های بین استخوان شرمگاهی و دنبالچه را تقویت کنید.

این ماهیچه‌ها زیر مثانه و روده شما قرار می‌گیرند. عملکرد این ماهیچه‌ها تقویت کنترل ادرار و حرکات روده است. ثابت شده است که این ماهیچه‌ها همچنین به کنترل انزال و نعوظ سالم نیز کمک می‌کنند.

با تقویت عضلات کف لگن، ممکن است بتوانید سلامت جنسی خود را بهبود بخشیده و شدت انزال زودرس را کاهش دهید.

به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در مجله Therapeutic Advances in Urology نشان داد که مردان مبتلا به انزال زودرس مادام العمر پس از انجام شش ماه تمرینات توانبخشی کف لگن، زمان تاخیر انزال داخل واژینال طولانی تری (IELT یا زمان تا انزال) داشتند.

مطالعه دیگری که در ژورنال BJU International منتشر شد، نشان داد که ۴۰ درصد از مردان ۲۰ ساله و بالاتر مبتلا به اختلال نعوظ، پس از سه ماه تمرین کف لگن، بهبود عملکرد نعوظ را نشان دادند.

می‌توانید عضلات کف لگن خود را در خانه فقط در چند دقیقه در روز تمرین دهید. برای شروع، سعی کنید دفعه بعد که ادرار می‌کنید، ماهیچه‌های کف لگن خود را شناسایی کنید. شما احساس خواهید کرد که عضلات مثانه و لگن تحتانی شما سفت می‌شوند – این عضلات سفت شده، عضلات کف لگن شما هستند.

در حالی که نشسته‌اید و در حال استراحت هستید، سعی کنید این عضلات را منقبض کنید، سپس آنها را شل کنید. این روند را برای چند دقیقه تکرار کنید و ماهیچه‌های خود را سفت کنید، سپس تا ۱۰ بشمارید، سپس آنها را شل کنید و دوباره تا ۱۰ بشمارید. 

می‌توانید این تمرینات را سه تا پنج بار در روز انجام دهید تا عضلات لگن خود را تقویت کرده و سطح کنترل خود را بر این قسمت از بدن افزایش دهید.

حتما قبل از انجام این تمرینات، مثانه خود را خالی کنید تا از ناراحتی یا آسیب جلوگیری کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

استراتژی “توقف-شروع”:

استراتژی توقف-شروع یک راه ساده برای جلوگیری از انزال زودرس است. این استراتژی شامل توقف حرکت در زمانی است که احساس می‌کنید به ارگاسم نزدیک شدید. بعد از اینکه احساس ارگاسم شما از بین رفت دوباره حرکات خود را شروع کنید. 

اگر استراتژی توقف-شروع به درستی انجام شود، می‌تواند به شما در به تاخیر انداختن ارگاسم بدون استفاده از دارو کمک کند.

اگرچه پژوهش‌های زیادی در این باره وجود ندارد اما محققین و پژوهشگران تمایل دارند که از اثربخشی استراتژی توقف-شروع به عنوان روشی برای درمان PE پشتیبانی کنند.

در یک مقاله منتشر شده در ژورنال Therapeutic Advances in Urology، محققان خاطرنشان کردند که ۴۵ تا ۶۵ درصد از مردانی که از استراتژی توقف-شروع استفاده می‌کنند، در کوتاه مدت بهبودهایی را گزارش داده‌اند. 

استراتژی توقف شروع واقعا ارزش امتحان کردن دارد. چرا؟ این روش، روشی ساده، بدون هزینه و بدون عارضه جانبی است و نیازی به مصرف داروی خاصی هم وجود ندارد.

اگر PE دارید و دوست ندارید داروهای رایج درمان کننده PE را مصرف کنید، بهترین روش برای درمان PE استراتژی توقف-شروع است. [/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

تکنیک فشرده کردن (Squeeze):

یکی دیگر از گزینه‌های درمان زود انزالی، تکنیک فشار دادن و فشرده کردن است. مانند استراتژی توقف-شروع، تکنیک فشار ده‌ها سال است که به عنوان روشی برای به تاخیر انداختن انزال و افزایش مدت زمان رابطه جنسی استفاده می‌شود. 

تکنیک فشردن دقیقاً چیست؟ تکنیک فشردن دقیقا مشابه نامش می‌باشد – در حین رابطه جنسی، هنگامی که احساس ارگاسم به شما دست داد و به حالت انزال نزدیک شدید، به آرامی سر آلت تناسلی خود را فشار دهید تا این حس را کاهش دهید. 

در حالی که مدت زمان خاصی برای فشار دادن آلت تناسلی وجود ندارد، اکثر منابع حدود ۳۰ ثانیه را پیشنهاد می‌کنند. مانند تکنیک استاپ-شروع، تکنیک فشردن را می‌توان هر چند بار که می‌خواهید در طول رابطه جنسی استفاده کنید. استفاده از این تکنیک به شما امکان می‌دهد انزال را برای مدت نسبتاً طولانی به تاخیر بیندازید.

آیا تکنیک فشار واقعاً برای PE کار می‌کند؟ مانند استراتژی توقف-شروع، داده‌های علمی بلندمدت زیادی در مورد اثربخشی تکنیک فشار وجود ندارد.

با این حال، از دهه ۱۹۵۰ به‌طور گسترده‌ای این روش توصیه شده است و مورد علاقه مردان مبتلا به PE می‌باشد. علت محبوبیت این تکنیک سادگی و کارایی خوب این تکنیک است. این تکنیک را تست کنید و ببینید آیا به کند کردن روند رسیدن به ارگاسم و انزال کمک می‌کند یا خیر.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

طب گیاهی چینی:

اگر گشتی در اینترنت زده باشید و بدنبال راهکارهایی طبیعی جهت درمان‌ زود انزالی گشته باشید، قطعا اسم گیاهان دارویی چینی و سرآمد آن‌ها یعنی جینسینگ را مشاهده کردید. 

در طب سنتی چینی گفته شده است که انزال زودرس با مشکلات طحال، کلیه و خون مرتبط است.

بسیاری از درمان‌های طب چینی برای تقویت کلیه‌ها و طحال، تقویت گردش خون و هدف قرار دادن سایر علل ریشه‌ای انزال زودرس در نظر گرفته شده‌اند. 

مطالعه‌ای که محققان در سال ۲۰۱۲ انجام دادند ثابت شد در افرادی که جینسینگ قرمز مصرف کردند انزال زودرس کاهش یافته و عملکرد جنسی آنها نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخون: جینسینگ و نقش آن در باروری آقایان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

سایر درمان‌ های خانگی زود انزالی:

چندین روش درمانی برای انزال زودرس وجود دارد. کرم‌ها، اسپری‌ها و داروهایی وجود دارد که می‌توانند ارگاسم و انزال را به تاخیر بیندازند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

اسپری‌ها، کرم‌ها و دستمال‌های لیدوکائین:

یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان زود انزالی، استفاده از یک بی‌حس کننده روی آلت تناسلی خود قبل از رابطه جنسی است.

یکی از این بی حس کننده‌ها لیدوکائین است که حساسیت آلت تناسلی شما را کاهش می‌دهد و به شما کنترل بیشتری بر ارگاسم و انزال می‌دهد.

لیدوکائین به عنوان یک اسپری موضعی مانند اسپری تاخیری مردانه بدون نسخه در دسترس است.

با استفاده از لیدوکائین حدود ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی، می‌توانید حساسیت آلت تناسلی خود را بدون ایجاد بی‌حسی بیش از حد کاهش دهید. لیدوکائین به شما این امکان را می‌دهد که از جنبه لذت بخش رابطه جنسی بدون نگرانی در مورد انزال زودرس لذت ببرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs):

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین یا SSRI ها داروهای تجویزی هستند که معمولاً برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می‌شوند. برخی از SSRI ها برای درمان سایر بیماری‌ها از جمله انزال زودرس نیز استفاده می‌شوند.

در حال حاضر، دو SSRI اغلب به عنوان درمان‌های PE  تجویز می‌شوند – سرترالین (پروزاک) و پاروکستین (پاکسیل).

این داروها می‌توانند در به تاخیر انداختن ارگاسم کمک کنند و به شما کنترل بیشتری بر سطح احساس و رفلکس انزال خود در رختخواب می‌دهند.

اگر انزال زودرس متوسط تا شدید دارید و روش‌های قبلی جواب نداده است، یا اگر مایل به استفاده از اسپری یا دستمال مرطوب تاخیری قبل از رابطه جنسی نیستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از SSRI است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row kd_background_image_position=”vc_row-bg-position-top”][vc_column][vc_column_text]

آیا می توان زود انزالی را به طور طبیعی درمان کرد؟

انزال زودرس هم برای شما و هم برای شریک جنسیتان می‌تواند خسته کننده و استرس‌زا باشد. این مشکل می‌تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. از اعتماد به نفس جنسی شما گرفته تا روابط شما به عنوان یک پارتنر کامل.

خوشبختانه، روش‌های بسیار زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد و نیاز نیست که نگران این بیماری باشید.

درمان‌های طبیعی مانند تغذیه سالم، مکمل‌های غذایی و تکنیک‌هایی که می‌توانید در حین فعالیت جنسی انجام دهید ممکن است به شما کمک کند تا سرعت ارگاسم و انزال را کاهش دهید، به خصوص اگر PE خفیف یا متوسط دارید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *